Aero Precision Skeletor AR-15 Lower

Because less is more and lighter is better:

Aero-Precision-Skeletor-AR15-Lower-Receiver

Naturally since it’s a tiny bit different than a regular AR-15 lower, arm chair operators nationwide are throwing money at the screen. ¬†Additionally, psudeo operators are also complaining that they operate too hard for a lower receiver where the internals are exposed to the elements, and it would definitely malfunction. ¬†Cool starry bras… check the obligatory dirt/rocks test if you’re skeptical.

SkeletorAnyway, if you’re looking for a 32% weight reduction, and a look that not all your mom’s coffee friends have on their AR-15s then this might be the rifle lower for you.

Thoughts?

18 COMMENTS

JUMP DOWN ↓ TO ADD ANOTHER

Ross February 22, 2014 at 06:56 am

Would I use this for:

A. A racegun? Yeah, looks cool. Anodize it blue and you’ve got a winner.

B. Hunting? Eh, maybe not.

C. AR pistols? Some states have minimum weight requirements and getting every ounce out of an AR pistol is important, so yes.

D. Self defense? Are you fucking stupid – it’s clearly not marketed at the Tier1 Operator for operating in operations where your HSLD gear needs to not only be HSLD but robust. So it’s silly to even bring that up.

E. Range toy? Hell yeah. Put that lower on an 11lb upper with moar rails and flashlights and lasers and operator NV scopes, gotta save weight bro.

Reply

Joe February 22, 2014 at 07:04 am

I have enough problems inhaling gunpowder and getting gunk on my face with a regular AR… With this one you’d probably end up looking like a chimney sweep after each mag

Reply

JRKey February 22, 2014 at 07:35 am

Finally! An upper that will cut down on wind resistance!!

Reply

JRKey February 22, 2014 at 07:35 am

I mean lower….dumbass….guess I should be drinking bourbon at 9:00am…

Reply

11b February 22, 2014 at 11:51 am

Too funny man haha

Reply

Seb February 22, 2014 at 10:12 am

Uhhh…I got nothin

Reply

Jeremy February 22, 2014 at 11:34 am

My tier 1 beard would get caught in this… also, no.

Reply

Will February 22, 2014 at 03:22 pm

Yep and Yep

Reply

Ross February 23, 2014 at 06:57 am

When does your face ever get close to the lower?

Tier1 beards are between 5/8″ and 4″, any longer and you’re Duck Dynasty wannabe.

Reply

Seb February 23, 2014 at 08:50 am

I hope this only applies to beards and not my dick…cause I’m not trimming my dick.

Reply

Dale Smith February 22, 2014 at 11:38 am

I could use this. I’ve been collecting parts for an ultralight AR. So far, got a 14.5″ pencil profile barrel, slick side upper, carbine length free float carbon fiber foreend, ACE ultra lite stock, umbrella grip, and a burris fast fire. It should be well under 5lbs unloaded. For camping/hiking in parks on the border. Legal to OC a rifle on state and federal land in Texas.

Reply

cottewmitch February 22, 2014 at 04:49 pm

AR, no. AK… maybe.

Reply

dgdimick February 22, 2014 at 09:00 pm

I’m thinking it may have a lower chance of jamming. The skeleton design could /should allow dirt and crap to fall out of the lower.

I’ve got an 80% laying around that I may try this on, it would look cool, however, I wouldn’t trust it as my “everyday” rifle.

Reply

Name February 23, 2014 at 12:35 pm

I want to see a high speed video of the internals.

Reply

Tylermurr February 24, 2014 at 08:34 pm

Shut up and take my money

Reply

John December 23, 2014 at 07:41 am

probably not going to use it in high dusty areas. I have see pictures of lowers blown out, with all the cuts in it you have to wonder how much weeker the frame is? probably a pain in the ass to keep clean. I would think chances of shit getting into would be so much higher.

Reply

Robert April 14, 2016 at 06:58 pm

I like it but only for something like a range toy

Reply

Vernon August 24, 2016 at 04:57 am

Do you make 9mm lower

Reply

LEAVE A COMMENT:

Previous post:

Next post: